
V roce 2020 jsme na oddělení Koncepce dopravy zpracovali Technickou studii zkapacitnění dálnice D8 v úseku mezi MÚK Zdiby a MÚK Nová Ves. Technická studie slouží pro proces EIA, který naše společnost nyní pro investora ŘSD ČR zajišťuje.
Dálnice D8 je v současném stavu v uspořádání 2+2 jízdní pruhy kapacitně nedostačující. Deficit způsobuje zvýšené ekonomické a především ekologické dopady na společnost i přírodu, v neposlední řadě znemožňuje jakýkoli významný územní rozvoj v severním předměstí Prahy.
Na řešeném úseku byly zanalyzovány možnosti rozšíření pro všechny stávající objekty do režimu 3+3 jízdní pruhy, do kategorie D33,5/130. Pro křižovatky, mostní objekty, odvodnění, protihluková opatření a další objekty byly zvažovány a v některých případech i variantně navrženy různé přístupy k řešení rozšíření dálnice.
Součástí zpracování byla tvorba mikrosimulace řešené MÚK Úžice, její výstup je také patrný z následujícího videa.
Simulace MÚK Úžice (odpolední špička)

MÚK Úžice
Celá stavba byla řešena ve dvou variantách, jejichž rozdíly spočívaly v řešení koncové mimoúrovňové křižovatky Nová Ves se silnicí I/16 a souvisejícím řešením dominantních mostních objektů celé stavby v překonání Vltavy.

Most přes Vltavu - varianta rozšíření stávajícího mostu

Most přes Vltavu

Most přes Vltavu

Most přes Bakovský potok (varianta rozšíření stávajícího mostu)

MÚK Nová Ves

MÚK Nová Ves
V současnosti je dokončována videokompozice stavby, která bude umístěna na youtube kanálu investora.
Fakta
název
D8 Zdiby - Nová Ves, zkapacitnění
klient
Ředitelství silnic a dálnic ČR
lokalita
Středočeský kraj
doba poskytování služeb
02/2020 – 09/2020 (TES)
druh služeb
Technická studie, EIA