
Stavba D0 519 je plánovanou součástí Pražského okruhu (SOKP) a jako taková má obrovský význam pro Hlavní město Prahu, nejen jeho severozápadní část. Cílem stavby je odvedení veškeré tranzitní dopravy z intravilánu Prahy i dalších obcí, a to v návaznosti na další části okruhu. Stavba 519 se vzájemně "podmiňuje" se sousedním úsekem 518 Ruzyně - Suchdol. Realizací těchto staveb dojde dojde k výraznému zlepšení životního prostředí a potenciálu rozvoje ve městě.
SOKP je významnou dopravní stavbou celostátní úrovně, která v konečné podobě tvoří součást základního komunikačního systému hlavního města Prahy, jehož základními funkcemi jsou:
- převedení průjezdné tranzitní dopravy,
- rozvádění zátěží zdrojových a cílových z vnější dálniční sítě na komunikační síť města
- přenášení části vnitroměstských dopravních vztahů především u městských čtvrtí sousedících s okruhem.
Úkolem AFRY bylo připravit podrobný technický podklad pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí. To se podařilo v roce 2018. Součástí návrhu bylo prověření a návrh nové podoby přemostění Vltavy ve velmi exponovaném místě.
Další částí naší práce je zpracování dokumentace EIA a spolupráce na společném projednání se stavbou D0 518 Ruzyně - Suchdol.

MÚK Čimice (zdroj: ŘSD ČR)

Most přes Drahanské údolí (zdroj: ŘSD ČR)

MÚK Březiněves (zdroj: ŘSD ČR)
Fakta
název
D0 519 Suchdol - Březiněves, technická studie a EIA
lokalita
Praha a Středočeský kraj
objednatel/investor
Ředitelství silnic a dálnic ČR
druh služeb
Technická studie a Dokumentace EIA
doba poskytování služeb
od 10/2017 – současnost (Technická studie hotova 2018)
délka stavby
6,7 km
kategorie
S34/100
zajímavosti stavby
most přes Vltavu, 3 mimoúrovňové křižovatky